Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ 2022-2023
Το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.» – «ΜΝΑΕ» είναι ένα φιλόδοξο και πολυδιάστατο πρόγραμμα που συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και περιλαμβάνει μια δέσμη παρεμβάσεων που αφορούν στην ψυχοκοινωνική και γνωστική υποστήριξη των μαθητών, στη δημιουργία δικτύων υποστήριξης καθώς και σε συμπληρωματικές δράσεις.
Το «ΜΝΑΕ» εφαρμόζεται κυρίως στους μαθητές της Α΄ τάξης των ΕΠΑ.Λ.. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές που έρχονται από το Γυμνάσιο και επιλέγουν το ΕΠΑ.Λ., στηρίζονται σε όλη τη διάρκεια της Α’ τάξης για μια ομαλή μετάβαση από το Γυμνάσιο στην Επαγγελματική Εκπαίδευση.
Λόγω της ιδιαιτερότητας της φύσης των επαγγελματικών σχολείων, δίνεται ιδιαίτερη σημασία στην καλλιέργεια της καινοτομίας, την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και την προώθηση της επιχειρηματικότητας. Για αυτό επιλέχθηκε μία από τις παρεμβάσεις του προγράμματος να είναι τα Σχέδια Δράσης (projects), που είναι χρηματοδοτούμενα και προωθούν καινοτόμα και δημιουργικά projects που μπορεί να συνδέονται με τις επιστήμες, την τεχνολογία, τον πολιτισμό, τις τέχνες, κ.λπ.
Μέσα στα 4 χρόνια που το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» υλοποιείται στο σχολείο μας έχουν ολοκληρωθεί ποικίλα projects όπως: Πεζοπορικές διαδρομές στη Λήμνο, φύτευση παραδοσιακών σπόρων στην αυλή του σχολείου μας, 3D εκτυπώσεις, ρομποτική με Lego Mindstorms καθώς και η δημιουργία Πρότυπου Σχολικού Κέντρου Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας & Αποκατάστασης.
Φέτος το πρόγραμμα μας “ ΜΑΘΑΙΝΩ, ΑΓΓΙΖΩ, ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ” είχε να κάνει με την εικονική πραγματικότητα, και προμηθευτήκαμε τα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας Oculus Quest 2. Οι περισσότεροι μαθητές του σχολείου μας χρησιμοποίησαν το λογισμικό First Steps, και έτσι εξοικειώθηκαν με τη χρήση των γυαλιών εικονικής πραγματικότητας μέσα από παιχνίδια και έπειτα χρησιμοποίησαν τα γυαλιά αυτά στη μαθησιακή διαδικασία χρησιμοποιώντας εξειδικευμένο λογισμικό για τον τομέα τους. Στη συνέχεια, οι μαθητές σχεδίασαν, μοντελοποίησαν και εκτύπωσαν στον τρισδιάστατο εκτυπωτή του σχολείου μας μοντέλα σχετικά με αυτά που μελέτησαν με τα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας.
Για να ολοκληρώσουμε τις δράσεις μας διοργανώθηκε στο εργαστήριο Πληροφορικής διαγωνισμός VR κατά τον οποίο όλοι οι μαθητές έπαιξαν το παιχνίδι Beat Saber! Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού υπήρχε online leaderboard, σκανάροντας το QR code μπορούσαν οι μαθητές μας να δουν τους πόντους τους. Το πρόγραμμα έκλεισε με ημερίδα διάχυσης αποτελεσμάτων στο κινηματοθέατρο «Μαρούλα» όπου είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε το πρόγραμμα στην τοπική κοινωνία.
Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ:
Πρόσφατα σχόλια