Blog your Heritage

«Σπηλιά του Φιλοκτήτη», Αθλητικός Σύλλογος «Αργοναύτες», γλυκά «Βενιζελικά», κρασί «Ηφαιστεία», Ρωμέικος Γιαλός, Τούρκικος Γιαλός. Εκφάνσεις της καθημερινής ζωής των σύγχρονων κατοίκων της Λήμνου αντικατοπτρίζουν την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά του τόπου. Η μακραίωνη ιστορία και η νευραλγικής σημασίας θέση του νησιού τεκμηριώνονται από πληθώρα ευρημάτων, τόπων και μνημείων αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, που είναι διάσπαρτα σε όλη την έκταση του νησιού και καταδεικνύουν με σαφήνεια την επίδραση που είχαν και εξακολουθούν να έχουν οι μετακινήσεις πληθυσμών στον πολιτιστικό χαρακτήρα της περιοχής.

Βασικός θεματικός άξονας της προτεινόμενης δράσης είναι η ανάδειξη του ρόλου της Λήμνου διαχρονικά ως σταθμός ή προορισμός κατά τη μετακίνηση πληθυσμών καθώς και η διερεύνηση των επιδράσεών τους στη διαμόρφωση της πολιτιστικής ταυτότητας του νησιού. Ταυτόχρονα, επιδιώκεται η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε ζητήματα πολιτιστικής κληρονομιάς και στα γενεσιουργά αίτια των μετακινήσεων πληθυσμών, η εμφύσηση ανθρωπιστικών αρχών και ο προβληματισμός τους στο φλέγον προσφυγικό ζήτημα που ταλανίζει διαχρονικά την ανθρωπότητα.

Στο πλαίσιο της ομαδοσυνεργατικής προσέγγισης που σχεδιάζεται να ακολουθηθεί στο σχεδιαζόμενο εγχείρημα, οι ενδιαφερόμενοι μαθητές θα χωριστούν σε ομάδες, καθεμιά από τις οποίες θα επιφορτιστεί με μια διαφορετική θεματική υποενότητα, από αυτές που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια της έρευνας (μυθολογία, ιστορία, κοινωνιολογία, τέχνες, λαογραφία, λογοτεχνία, αθλητισμός, γαστρονομία, τοπική οικονομία). Για την επικοινωνία και τον διαμοιρασμό των αποτελεσμάτων της έρευνας ανάμεσα στις ομάδες θα αξιοποιηθούν μέσα κοινωνικής δικτύωσης και διαδικτυακά περιβάλλοντα συνεργατικής μάθησης, η χρήση των οποίων επιβάλλεται από τους περιορισμούς που δημιουργεί το γεγονός ότι οι μαθητές του σχολείου προέρχονται από διαφορετικά σημεία του νησιού, καθιστώντας δύσκολες τις μετακινήσεις.

Για τη συλλογή υλικού από δευτερογενείς πηγές θα χρησιμοποιηθεί το διαδίκτυο, αρχεία και κατάλογοι μουσείων και δημόσιων υπηρεσιών του τόπου. Οι μαθητές θα διεξάγουν και πρωτογενή έρευνα, σχεδιάζοντας συνεντεύξεις για την καταγραφή μαρτυριών από κατοίκους της περιοχής αλλά και επιστήμονες, όποτε κριθεί απαραίτητο, και θα ζητήσουν τη συνδρομή των πολιτιστικών συλλόγων του τόπου. Επιπρόσθετα, στο πλαίσιο της ενεργοποίησης του ενδιαφέροντος και της ενίσχυσης της συμμετοχής των μαθητών θα προγραμματιστούν εκπαιδευτικοί περίπατοι σε μουσεία και χώρους ιστορικού ενδιαφέροντος, καθώς και προβολές σχετικών ταινιών και ντοκυμαντέρ.

Η αποτύπωση όλων αυτών των δράσεων θα γίνει σε ιστολόγιο που θα κατασκευαστεί και θα ανανεώνεται περιοδικά. Οι συμμετέχοντες μαθητές θα επιφορτιστούν με τη γνωστοποίηση του ιστολογίου σε ευρύτερες ομάδες με στόχο την αύξηση της επισκεψιμότητας και της ανατροφοδότησής του. Για την επίτευξη αυτών των στόχων θα επιχειρηθεί ο καλαίσθητος σχεδιασμός ενός εύχρηστου και συνάμα ελκυστικού ιστολογίου.

Αφήστε μια απάντηση